#OameniDinAvia – Ștefan Radu și Octavia lui: „Mașinile stock sunt frumoase, dar personalizarea le face speciale”

El este colegul nostru, Ștefan Radu. Împlinește 10 ani de când conduce această Octavia 1 și 15 ani de când face parte din familia Avia Motors. Vopsitor auto talentat (cu care ne mândrim! 🙂 ), pe Ștefan n-avem cum să-l ratăm când își face intrarea în parcare în fiecare dimineață. Motivul e lesne de înțeles, se face remarcat chiar și stând la semafor:

 

 

„Nu e o mașină de zi cu zi”

A fost mereu înconjurat de mașini, atât prin prisma meseriei, cât și a anturajului de prieteni. Ideea să-și modifice o mașină după sufletul lui i-a venit când a realizat că „deși frumoase, mașinilor stock le lipsește ceva – elementul personalizat care să le scoată din mulțime”. Astfel, mașina lui stock rămâne prima opțiune pentru drumurile de zi cu zi, dar atunci când vrea să-și hrănească pasiunea pentru condus, pentru mașini, pentru frumos, Ștefan se urcă la volanul Octaviei căreia îi mai adaugă câte-un briz-briz de fiecare dată când are ocazia:

Nu e o mașină de zi cu zi, e adevărat. E foarte rigidă, foarte joasă. Se conduce relativ greu prin oraș: dacă într-o mașină normală poți să treci liniștit peste șinele de tramvai, cu o astfel de mașină e un pic mai delicată situația. 

De ce a ales o Octavia 1? Tocmai pentru că, așa cum spune chiar el, „mulți nu văd perspectivă în mașina asta”. Cel puțin nu o astfel de perspectivă. 🙂 A ales-o pur și simplu pentru că, într-adevăr, nu te-ai aștepta ca cineva să investească atât într-un astfel de model.

Despre investiție? Numai de bine!

Putem estima ușor că investiția depășește, cel mai probabil, valoarea mașinii. Întrebarea ce se impune este evidentă: „merită?”. Ștefan e un norocos pentru că multe intervenții au fost făcute chiar de mâinile lui iscusite, însă nu neagă că a investit sume de bani care nu vor fi niciodată recuperate:

De la prima intervenție asupra mașinii (care să nu se datoreze unei defecțiuni, ci strict pentru îmbunătățirea aspectului/optimizarea motorului), trebuie să știi că investiția nu va fi recuperată. Amortizarea se face prin satisfacția rezultatului, prin hrănirea pasiunii pe care o ai – căci e evident că demersul acesta îl face doar un pasionat. Dacă aș vinde-o la un moment dat, cel mai probabil aș alege s-o dau unui copil cu aceeași pasiune, care să aibă de unde să pornească. 

Din toate intervențiile pe care le-a făcut Ștefan Octaviei lui, enumerăm (doar câteva): eleron, aripi, carcase de oglinzi din carbon…

PS: și centurile tot galbene sunt! 🙂

De ce galben?

L-am întrebat de ce combinația aceasta de culori. O găsim atractivă și bizară în același timp, simpatică, dar și… derutantă. Ceva ne-a dat cu virgulă, dar a intervenit Ștefan – vopsitorul auto, care ne-a explicat de unde senzația bizară provocată de combinația de gri-galben:

Nuanța de gri pe care o vezi pe mașină este exact cea a fuller-ului care se folosește în general între kit și vopseaua mașinii. Practic, e culoarea „intermediară” pe care o au toate mașinile înainte de a se aplica vopseaua finală pe ele. Eu am ales să o vopsesc exact în nuanța asta, iar reacția tuturor e să mă întrebe când mai termin și eu de vopsit mașina asta. E vopsită deja! 🙂 Iar galbenul vine la pachet tocmai fiindcă nu-i din peisaj, „sparge” cromatic întreaga imagine a mașinii. 

Ne-am lămurit. Toate alegerile lui sunt, cum ar veni, pe „de-a-ndoaselea”. Cum nu te-aștepți să fie o mașină, așa o face. Și i-a ieșit de minune.

Mașinile apropie oamenii

Și-a făcut o mulțime de prieteni în toată țara prin prisma mașinilor. Împătimiți de motorsport sau nu, pasionați de tunning sau nu, care și-au „preparat” mașina sau nu… Iar aici ni-l menționează pe Laurențiu Oprea, care a contribuit mult și la Octavia lui, dar pe care ni-l și recomandă călduros – cunoscătorii îl știu! E clar,  mașinile sunt un subiect de interes care unește oamenii: „mulți prieteni de familie, cu care mergem chiar și-n concedii, ni i-am făcut așa, pe la expoziții, concursuri…”.

Ștefan vrea să combată, prin discurs, ideea preconcepută conform căreia pasiunea aceasta este tipică tinerilor teribiliști. Așadar, mi-a dat numeroase exemple de „oameni la casele lor, cu nevastă și copil, care se ocupă cu asta, fie full-time, fie doar ca un hobby”. Noi știm asta, pasiunea pentru oameni și mașini este deviza Avia Motors. Și îl încurajăm pe Ștefan să o cultive cât mai mult, cât mai cu spor, cât mai frumos! 🙂

 

Data articol: 25 July, 2018
Inapoi

COMMENTS

  • Adrian Gorcea says:

    O masina de artist!
    Se vede ca lui Stefan ii place mult meseria asta si pune pasiune in ceea ce face.
    Daca as avea o masina pe care n-as sti ce culoare s-o fac, la el m-as duce.
    Bravo!

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *